Hem > Bara ett inlägg :-) > Den oumbärliga GPS:en?

Den oumbärliga GPS:en?

I morse skulle jag åka och träffa några nya killar på omställning. Det var tre skogsarbetare som var uppsagda.Vi skulle träffas i deras personalrum, någonstans i skogen. Eftersom adressen inte fanns med på Eniros kartor så utrustade jag mig med företagets nyinköpta GPS. Inköpet aktualiserades just på grund av mitt dåliga lokalsinne. Vid första rödljuset skrev jag in adressen i GPS:en men fick endast information om att adressen var okänd. Vadå okänd, det är ju en riktig postadress! Vid nästa försök kom samma information. Det slutade med att jag som vanligt fick ringa till arbetsplatsen och bli guidad via mobilen av en trevlig röst den sista biten skogsväg. Men då var det lätt att hitta! Det visade sig att grabbarna huserade i ett loft så jag trippade vigt uppför trappstegen med mina högklackade. Där mötttes jag av tre nyligen uppsagda, men ändå optimistiska skogsarbetare som jag kommer att coacha vid ett pingisbord någonstans i skogen… Jag älskar det här jobbet!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

