Hem > Bara ett inlägg :-) > Jobbig coach!

Jobbig coach!

– Så har jag tidigare aldrig tänkt, svarade jag. Så vad var det som egentligen hände den dagen? Jag upplevdes vara ointresserad under en gruppcoaching, enligt min coach. I pausen frågade min coach mig vad jag hade för målsättning. – Jag vill bli ingenjör! Vad behöver du göra då? fortsatte coachen – Jag ska läsa på högskolan, svarade jag. Vad behöver du för att bli antagen till ingenjörsporgrammet på högskolan? Kanske gymnasiekompetens, svarade jag frågande. Jag upplever dig vara ointresserad av det vi gör idag i gruppcoachingen, sa coachen … Hur kan du öka ditt intresse för att lyckas med dina framtida studier? Så har jag tidigare aldrig tänkt! Svarade jag överraskad. Det är aldrig någon förut som har sagt så konkret till mig. Jag lovar att det aldrig mer skall hända, sa jag. Vem lovar du detta till, frågade coachen. Ja?! Det är ju då mig själv som jag lovar, sa jag.

Insikter leder till förpliktelser som leder till förändring och målet är ett resultat … Jag ser framemot framtiden och jag ser den vara lovande! Tack coachen!

  1. juni 24, 2009 kl. 4:07 e m

    Det låter inte bara som att du hade en bra coach. Du var en bra klient också.

  2. augusti 4, 2009 kl. 12:34 e m

    Jobbcoacher hjälper till att komma till insikter och viljan till förändring, genom att våga vara tydlig, ärlig och enkel i dialogen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

