Hem > Bara ett inlägg :-) > Språkspektra

Språkspektra

Kom nyss tillbaka från lunchen och passerade på vägen till mitt rum mina kolleger. Jag hörde att det pratades mycket och engagerat men jag kunde inte förstå ett smack. En jobbcoach coachade på engelska, en annan coachade en person på polska, ännu en till på arabiska och så på råge av allt ringer telefonen hos min coachkollega, samtalet fördes på bosniska. Sen får jag veta att det var en av hennes deltagare. Så hur kunde jag uppfatta vad som sades? Och det fräckaste är nog att de som coachades förstod allt …

Kategorier:Bara ett inlägg :-) Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

