Hem > Bara ett inlägg :-) > Livet är enkelt

Livet är enkelt

”Livet är enkelt, bara man inte gör det för komplicerat”, sa min projektledare Caisa i morse när hon kom till jobbet. Devisen tilltalar mig som coach, – gör det enkelt! Självklart finns det problem i livet, en del drabbas mer än andra. Men när det gäller att ta de där stegen mot förändring så hjälper det om man har inställningen att det här är, om inte alldeles enkelt, så åtminstone hanterbart. Att man vet i sitt inre att man har verktygen som behövs för att ta sig runt berget, istället för att bestiga det.
Ett sådant verktyg kan vara språket, många av våra deltagare har språket som ett av sina hinder för att komma ut på arbetsmarknaden. Därför blir jag jätteglad som coach när deltagare efter några månader hos oss kommer och berättar att ”Igår pratade jag med min handläggare utan tolk!”. Detta har vi upplevt flera gånger. Jag tror att mycket av sådana resultat ligger i inställningen att det går att lära sig tala svenska, även om du inte kan perfekt grammatik. Det är som livet, ”enkelt, bara du inte gör det för komplicerat”. Det är i allafall vad jag försöker förmedla. /Lotta

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

