Hem > Bara ett inlägg :-) > ”Jag blev så motiverad att jag satt uppe sent på kvällarna och sökte jobb.”

”Jag blev så motiverad att jag satt uppe sent på kvällarna och sökte jobb.”

Arbetsförmedlingen rekommenderade mig att söka mig till AcadeMedia Jobb. Jag fick gå med i en ungdomsgrupp och söka jobb tillsammans med andra i min egen ålder. Vi träffades varje måndag och lärde oss allt möjligt; bland annat att skriva cv och träna på jobbintervjuer. Det är skönt att söka jobb tillsammans med andra som sitter i samma båt. Vi peppade varandra och tipsade varandra om lediga jobb som skulle passa, säger Magdalena Belkaid, 19 år.

– Alla i gruppen fick arbeta med en jobbcoach. De var helt fantastiska. De brydde sig verkligen! Vad jag än hade för frågor så hjälpte de till och kunde svara. Och hade de inte svaren så tog de reda på det jag ville veta. Jag blev så motiverad att jag satt uppe sent på kvällarna och sökte jobb och uppdaterade min cv. Jag gick på flera intervjuer och plötsligt en dag hörde Deichmann av sig!
– Jag rekommenderar alla som verkligen är arbetslösa att söka till AcadeMedia Jobb. Man förändras som människa och inser vem man är och vad man verkligen vill göra.

– Nu jobbar jag på Deichmann skor i Upplands Väsby som säljare. Det är helt underbart!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

