Hem > Bara ett inlägg :-) > Cykla till jobbet

Cykla till jobbet

Idag började jag mitt nya liv som sund och vältränad coach, inga mer cigaretter och slut med att åka bil till jobbet….För att komma i rätt stämning började jag redan igår kväll att träna mig i positivt tänkande, dvs inte tänka på att tv varnade för nollgradigt och regn utan istället tänka på hur pigg och vaken jag skulle vara kl åtta på jobbet…..om jag bara hittade mina vantar. Irrade runt i lägenheten säkert två timmar innan jag fick fatt i dem, puh! Men inget ont som inte har något gott med sig. Under min jakt hann jag städa alla hyllorna i garderoben, torka ur damm högst upp på köksskåpen, på väg ut i förrådet sopade jag uteplatsen. I förrådet, fortfarande på jakt efter vantarna hittade jag två påsar med krokuslökar som just börjat gro, lika bra att plantera dem när jag ändå höll på…var är spaden?
Känner ni igen er? Vantarna hittade jag slutligen i kartongen där hundens vintertäcke ligger. Nu är det så att jag inte använder täcke till hunden så det var inte konstigt att jag fick leta länge…
Man kan undra vad det här har med jobbcoachning att göra och det gör jag, men positivt tänkande har verkligen med vårt jobb att göra.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

