Hem > Bara ett inlägg :-) > Jag är uppvuxen i en SAAB

Jag är uppvuxen i en SAAB

Pappa vägrade köra någonting annat. Han hade aldrig de nyaste modellerna, men han sa att man inte behövde det. ”En SAAB kan man alltid lita på, hur gammal den än är”. Jag minns inte vilka modeller vi har haft, men FÄRGERNA minns jag. Och under min uppväxt dominerade de underliga bruna/gula/gröna nyanserna. Ser man inte ofta nuförtiden… Mil efter mil igenom sommarsverige i en SAAB – varje sommar. Idag går en extra tanke till de 3 500 SAAB-anställda som klockan 12 kommer manifestera mot det som händer med fabriken i Trollhättan.

  1. margareta
    januari 15, 2010 kl. 10:39 f m

    Jag bodde i Linköping förr i tiden och jag såg alla SAABarna som cyklade från hyreshusen till SAAB och det var många – som ett lämmeltåg – Ja, SAAB väcker minnen

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

