Hem > Bara ett inlägg :-) > En coach får coaching

En coach får coaching

Att jobba som coach är att möta människor, ibland stimulera dem, se dem nå sina mål och kämpa för att bevara sina drömmar. ”Hur gör man, när man coachar” frågar vänneroch bekanta ibland,och jag finner sällan något svar på frågan. Jag tror att för att förstå coaching måste man själv få ha upplevt att bli coachad. Som en del vår internutbildning ingår att vi  själva få ta del av en coachingperiod. Och det är just där, just då, som jag inser hur världefulla coachingredskapen är! Och att dessa enkla metoder kan användas för att lösa de flesta av vardagens ”problem”. När jag själv får coaching upptäcker jag att det är inte så, att coachen sitter inne med alla svaren på mina ”problem”. Hon har nämligen inga svar alls! Däremot har hon ett batteri av frågor, som kan hjälpa mig att finna de  svar som ofta redan  inom mig. Hjälpa mig hitta lösningar som är rätta just för mig. Så enkelt kan det vara. Coaching är ingen krånglig eller invecklad eller mystisk ”metod, utan det är som att få tillgång till en liten nim verktygslåda där varje verktyg har en multifunktion!

Kategorier:Bara ett inlägg :-) Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

