Hem > Bara ett inlägg :-), Eductus Jobb > Målet är att slippa träffa mig!

Målet är att slippa träffa mig!

Är det inte underbart när deltagare kommer till AcadeMedia Eductus för ett kartläggningssamtal och går hem med ett jobb- samma dag! Detta hände en kille som jag träffade på ett kartläggningssamtal i dec 2009.

I samband med att jag ringde upp deltagare för att boka tid för samtal nämnde jag att AcadeMedia skulle ha en rekryteringsträff gällande ett café jobb, dagen innan vårt bokade möte. Deltagaren uppgav att han var mycket intresserad av detta jobba och vi bestämde att han skulle gå, trots att hans introduktion på AadeMedia och första möte med mig var planerat till dagen efter.

När jag väl träffar deltagaren för ett kartläggningssamtal berättar han att han blivit erbjuden en tjänst på café jobbet som han var på intervju för, dagen innan. Han berättar även han har ett annat jobb på G som han hoppas få svar på. Dagen slutade med att han hade fått två jobberbjudanden som han var tvungen att välja mellan! Kartläggningssamtalet som jag hade förberett mig på och trodde skulle handla om deltagarens individuella planering slutade med att vi istället talade kring vilket jobb som var mest fördelaktigt för honom.

Allting slutade med att deltagaren tog det andra jobbet, som han trots allt hade gått och väntat på. Deltagaren har under jan-feb praktiserat där, för en inlärningsperiod. Har idag fått en provanställning, heltid för 6 månader som kommer leda till en tillsvidareanställning. Deltagaren är överlycklig över resultatet!

Isabel Nylin

Academedia Jobb Liljeholmen

  1. mars 19, 2010 kl. 8:54 f m

    Hej, vill bara gratulera. Det är ju bara det absolut roligaste när man arbetar som coach / rekryterare när man ser hur glada de som får ett arbete blir. Och speciellt när man själv känner sig delaktig. Kul att läsa om – keep on writing!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

