Hem > Bara ett inlägg :-) > Drivkraften kan nog inte underskattas

Drivkraften kan nog inte underskattas

Dagligen i mitt arbete som jobbcoach möter jag människor som befinner sig i olika situationer i livet och som därmed behöver olika former utav stöd. Det kan vara allt ifrån att fungera som ett bollplank eller att ha ett längre coachningssamtal med kartläggande karaktär. Fantastiskt härligt för mig är det att inte ha ett monotont arbete utan ett arbete som dagligen utmanar ens kompetens, kreativitet och person.

Att arbeta som jobbcoach ställer höga krav på flexibilitet, lyhördhet men framförallt ödmjukhet. Om man hinner reflektera och bejaka sina egna tankar och känslor så kan man dessutom genomgå en makalös personlig utveckling. För mig och möjligtvis generellt för jobbcoacher gäller det med andra ord att försöka inneha en positiv och öppen attityd mot både sig själv och de man möter. 

Drivkraften bakom mitt val av yrke har befästs och jag tycker att det är fantastiskt roligt och utmanande! 

När jag själv försöker matcha rätt arbetsgivare med rätt deltagare så ska det i största mån kännas likadant och drivkraften skall vara närvarande. Jag tycker man kan säga att en bra matchning är som när ett par har träffat varandra och funnit kärleken! Helt rätt!! 

Vilken är din drivkraft till att göra det du vill?? Att tänka på varför man kämpar till att finna rätt arbete och arbetsgivare är alltid befogat enligt mig. När det är gjort vet man även vilken kraft som ligger bakom strävan till att nå det mål man har. Inte minst är det särskilt värdefullt för en arbetsgivare att se att man verkligen är intresserad utav ett arbete just där. 

Önskar alla er flitiga jobbsökare all lycka till med att uppvisa er egna och individuella drivkraft!! 

Anna Lundvall, Jobbcoach

Eductus Malmö

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

