Hem > Bara ett inlägg :-), Eductus, Eductus Jobb > Post-it lapparna räddade mig!

Post-it lapparna räddade mig!

Att vara ny är inte alltid enkelt. Jag har nu jobbat lite drygt 1,5 månad som jobbcoach under projektet jobb- och utvecklingsgarantin för ungdomar på Eductus i Liljeholmen. Det är mitt första jobb efter att jag avslutat min utbildning till studie- och yrkesvägledare och det har varit lite av en berg- och dalbana. Den första utmaningen var att lära sig datasystemet och sätta sig in i alla rutiner. Jag kan meddela att det blev en hel del post it-lappar uppsatta över mitt skrivbord!!!

Sen var det dags att träffa deltagarna vilket var nervöst för mig och kanske också lite för dem. Men när jag väl lärde känna dem och vi kunde skratta ihop så släpper nervositeten.  Hade min första deltagare i går som uppgav att hon fått jobb. Jag blev så glad att jag hoppade högt tillsammans med deltagaren, vilken känsla, vilken belöning!!

Att gå från att ha jobbat inom handels i flera år till att stå framför en grupp unga vuxna, informera och ha enskilda samtal är en stor skillnad. Ibland känns allt väldigt snurrigt och tidvis känns det som att man inte har koll på läget. Från att men en sekund tror att man fattat allt och har en helhet i huvudet, kan allt kraschas och man får börja om. Har varit en hektisk period med många funderingar och tankar som snurrar på nätterna- har jag glöm något, skrev jag på aktivitetsstödet, ringe deltagaren upp arbetsgivare, lista att kolla tills i morgon osv…. Men det är också det som är tjusningen med ett nytt jobb. Det ska vara lite läskigt och pirrigt men samtidigt roligt. Och roligt, det har jag. I mitt arbetsrum sitter ett härligt gäng som får mig att skratta mycket varje dag och det känns verkligen kul att gå till jobbet.

Sandra Grönlund

Eductus Liljeholmen

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

