Hem > Bara ett inlägg :-), Eductus Jobb > Plötsligt händer det

Plötsligt händer det

Vi på Eductus hjälper, stöttar och coachar deltagare ut i jobb dagligen. Men för att hålla en god kvalité och för att bredda oss, så måste vi hela tiden jobba på att hitta nya samarbetspartners. Dvs vi coacher måste hela tiden hjälpa våra deltagaren genom att kontaka företag/arbetsgivare och fråga vi kan hjälp till på något sätt. Behöver de hjälp med att rekrytera, utbilda sin personal, eller kankse kan de ta emot någon deltagare som är i behov av språktäning eller som är i behov av en validering. Vi måste hela tiden visa för arbetsgivare att Edutus finns och att vi kan stå till tjänst för många olika uppdrag!

Plötsligt händer det!!

Min kollega Eva Lund som jobbar mot Jobbtorg hade flyt i förra veckan – ”Det började med ett samtal till en arbetsgivare ang en av mina deltagare och självklart passadejag på att frågade om företaget möjligtvis hade ett rekryteringsbehov framöver?Det visade sig att jag avslutade samtalet med tre praktikplatser som kommer leda till jobb! Medans jag hade lågan uppe fortsatte jag att ringa gamla kontakter, vilket ledde till ytterligare 3 platser.

Resultat- Tre arbetsgivarekontakter blev 6 praktikplatser som kommer leda till arbete!

Vad vill jag förmedla med detta? Jo att INTE GE UPP!!!! Det ena kan leda till det andra, så ta en tio minuter under nästa vecka och RING till arbetsgivare, man vet aldrig vad som kommer upp!!

Eva Lundh

Eductus Liljeholmen

  1. Sid
    november 7, 2010 kl. 9:42 f m

    Väldigt intressant! Jag håller med. Att inte GE UPP mindset är väldigt essentiellt när det gäller att söka jobb. Jag själv brukar säga till mina tidigare sökande att det inte är över tills det är över (it’s over until it’s over).

    Tack!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

