Hem > Eductus Jobb, Jobbcoach Örebro, Jobbsökartips > Intuition och/eller fingertoppkänsla?

Intuition och/eller fingertoppkänsla?

Idag fick jag ett mejl från en deltagare som gått hos mig.

Hon hade fått jobb.

Hej Rosis!

Här kommer en hälsning från den nya receptionisten på Roligt AB.
Nu sitter jag här bakom receptionsdisken på heltid sen ungefär en och en halv månad tillbaka och jag stormtrivs!
Ville bara tacka för allt stöd och all peppning du gav mig!

Ha det bra!

Med vänliga hälsningar,

J

Deltagaren slutade hos mig/oss i mitten av januari och som en sista aktivitet tränade vi på intervju. Jag bestämde mig för att ”bli” personalansvarig på ett företag i Nora. Deltagaren fick söka jobb hos mig och jag kallade till intervju.

Jag läste på om företaget- likaså gjorde deltagaren.

Det blev intervjudax och jag ”grillade” med jobbiga frågor.

Ja, vad var det för speciellt med detta kan ni kanske tycka…. ?

Nu kan jag inte hålla mig längre – vi tränade på Roligt AB i Nora (som jag bara tog av en slump).

Med andra ord träna på intervjuer på arbetsplatser ni vill jobba på – visualisera på mål – för plötsligt händer det..!!

 Ha en bra vecka/Rosis

(Företagsnamnet är fingerat)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

