Hem > Bara ett inlägg :-) > Positiv energi

Positiv energi

För två veckor sedan slutade en deltagare hos oss. Han var en kille som inte hade så höga tankar om sig själv. Vi pratade mycket om självkänsla och självförtroende. Den här killen hade fantastiska kunskaper och erfarenheter, men det kunde han inte se själv. Hur som helst, han fick komma på intervju till ett företag här i Sundsvall. Vet ni vad som hände? Han fick jobbet!! Det var han så värd och jag önskar att ni kunde få se skillnaden i hans röst, kroppsspråk och syn på framtiden jämfört med hur han var innan. Han växte enormt! Jag fick ett mail av honom igår, jag ville veta hur han hade upplevt tiden hos oss på Eductus. Såhär skriver han:

”Det jag är mest glad för är väl att du fick fram de positiva istället för att jag bara såg det negativa. Sen var det ju inte alls dumt att få ett bra CV (som aldrig användes) Hehe! De var oxå gott att komma ner på stan och bara dricka en kopp kaffe och prata. Blev lite som terapi. Nu har jag gjort första dagen på nya jobbet allefall, gick kanonbra..”

Jag blev glad, väldigt glad för hans skull!! Det är såna stunder som gör det otroligt roligt och inspirerande att gå till jobbet varje morgon. Förutom alla fantastiskt tokiga och roliga arbetskamrater förstås! 🙂

//Caroline Mohlén, Sundsvall

  1. Gerd Wallin
    maj 5, 2011 kl. 7:56 f m

    Underbar berättelse!

    Med vänlig hälsning

    Gerd Wallin
    Coach och inspiratör

    http://gerdwallin.vpsite.se

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

