Hem > Arbetsgivare, Dolda Jobb, Eductus Jobb > En värmande historia från Nätverkstecknikerutbildningen i Liljeholmen

En värmande historia från Nätverkstecknikerutbildningen i Liljeholmen

En av mina tidigare elever sa följande till mig en dag: ”Hasse, jag måste bara säga tack för allt. Jag har i 3 års tid försökt, verkligen försökt, att klara av komvux för att komplettera mina gymnasiebetyg, utan att lyckats. Och så kommer jag hit till Eductus, och startar nätverkstekniker utbildningen (NVT) och träffar dig, och efter bara 3 knappa månader så är jag certifierad datortekniker (a+).”

Orden värmde, de värmde verkligen!

Vad som är så fantastiskt är att sedan detta samtal har eleven även klarat fler certifieringar så som Windows 7 och Network + och det kommer säkert att ramla in fler.

 Bara detta kan man som lärare gå runt och gotta sig åt ett bra tag, men det kommer mer. Efter avslutad kurs ringde eleven upp mig igen och berättade att han får sin första löneutbetalning som tekniker den 25:e februari!

 Jag säger bara-

Stort grattis till jobbet, grabben!  

Hans Gravander-Lärare NVT

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

