Hallå häng med Eductus Göteborg på Jobbjakt

 

 

  1. någon
    mars 19, 2012 kl. 9:14 e m

    Jag tycker att en jobbcoatch ska hjälpa en att hitta jobb, inte praktik. Jag fick jobb, men det berodde på att jag struntade i vad ni sa om praktik. De som anställde mig skulle aldrig a givit mig praktik, dem kände inte att dem hade tid med praktikanter. jag fick smygsöka jobb hos dem eftersom min cotch sa att jag bara fick söka praktik och inte jobb. om hon hade varit med mig när jag sökte eller om jag hade gjort som hon sa hade jag ALDRIG!! fått jobb där!

    jag tror att en anledning till att eductus finns är för att det ska se bra ut, som att någon gör nått emot arbetslösheten, men det gör dem inte. Det enda eductus gör är att ge jobb till jobbcoatcher. men hur ska dem kunna hjälpa människor att få jobb när det inte finns några jobb? sattsa alla pengar som har lagts på att; marknadsföra, avlöna anstälda, fixa nya fina lokaler, istället på annat som faktiskt behövs!

    det är hemskt att ni utnyttjar sköra människor, som känner sig meningslösa, för
    att starta dessa företag som tjänar pengar på att utnyttja oss som eductus.

    fy fan, ni gav mig dålig själv känsla och om jag inte hade varit så stark som jag är så hade jag blivit depprimerad på grund av er!

  2. mars 29, 2012 kl. 12:56 e m

    Hej,
    Vad tråkigt att du upplever den hjälp du fått av din jobbcoach så här. Vi har en uttalad policy att jobba för att personer ska få riktiga jobb. Ibland kan en praktikplats vara ett delmål, som leder till en riktig anställning. Ofta tycker både den som praktiserar och arbetsgivaren att det är bra att testa om man trivs med varandra under en praktikperiod. Men det får givetvis aldrig vara en ursäkt för en arbetsgivare att inte anställa. Syftet ska alltid vara att praktik ska leda till anställning.

    Vi är glada för att du trots allt fått jobb, och hoppas du kommer trivas där.

    Vänliga hälsningar,
    Joanna Kozakiewicz
    Eductus Göteborg

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

